×

Teknikhögskolan har funnits i Göteborg sedan 2003. Våra lokaler är mycket väl anpassade för studier och som studerande har du alltid tillgång till de senaste verktygen för ditt framtida yrke. Gör som många andra innan dig – starta din nya karriär på Teknikhögskolan i Göteborg!

Adress

Teknikhögskolan
Anders Personsgatan 14
416 64 Göteborg

Letar du efter kontaktuppgifter?
Hitta rätt utbildningsledare!

Hitta till oss

Teknikhögskolans lokaler ligger i norra Gårda, inte mer än fem minuter från centralstationen med kollektivtrafik.

Närmsta hållplats är Svingeln, som är en stor knutpunkt för både bussar och spårvagnar. Till fots tar det cirka femton minuter från centralen.

På vackra västkusten hittar du Sveriges näst största stad, Göteborg. Skanskaskrapan (även kallad Läppstiftet), nöjesparken Liseberg och Nordens största hamn är bara några av de saker som kännetecknar staden. Göteborg är en av landets mest expansiva städer med ett gott företagsklimat. För en fortsatt tillväxt behöver företagen nya välutbildade kollegor och här är vi ofta den naturliga samarbetspartnern. Det finns med andra ord stor chans att du hittar tidigare studerande från Teknikhögskolan hos din framtida arbetsgivare.